Eilandenregeling

Een wedstrijd voetballen op een van de Waddeneilanden met je team? Hier staat wat er allemaal komt kijken, hoe je zaken kunt regelen en welke kosten je wel en niet kunt declareren.

Hoe kom ik aan bootkaarten?
De leider(s) beginnen met het inventariseren van het aantal personen die meegaan met de overtocht én wanneer de boot vertrekt natuurlijk. Daarna kunnen door de leider de bootkaartjes besteld worden. We raden aan om de reserveringen van tevoren online te doen. Zo is de afhandeling snel en praktisch en ben je zeker van plek aan boord. Nog een tip is om tijdig te vertrekken richting de boot aangezien het soms erg druk kan zijn i.v.m. b.v. mooi weer of vakantieperiodes. Als de overtocht wordt gemist doordat men niet tijdig is vertrokken of andere nalatigheid, dan worden de gemaakte kosten NIET vergoed!!

Uiteraard vergoedt V.V. Buitenpost de kosten volledig zodra de penningmeester via e-mail de declaratie met factuur doorgestuurd krijgt. Naast de spelers welke bij het team horen (Bij een groot team plus maximaal 4 reserves) vergoedt VV Buitenpost de overtochtkosten voor maximaal het aantal rijders en de bij V.V. Buitenpost officieel geregistreerde trainer en leider. Van het totaal aantal personen gedeeld door 4 worden de parkeerkosten vergoed.

Voetbalclubs krijgen volgens officiële KNVB richtlijnen namelijk wat betreft wedstrijden op de wadden eilanden per team een percentage van de KNVB vergoed; voor de spelers en 2 volwassen begeleiders. Echter wij menen en vinden als Bestuur van VV Buitenpost, dat ook de rijders de mogelijkheid moeten hebben om mee te gaan. Echter dit wordt niet vergoed door de KNVB.

Tegen Geel Wit voetballen?
Als je moet spelen tegen een team van de v.v. Geel Wit moet je met de bus (of Taxi-bus, dus geen meerdere taxi’s) naar Buren toe reizen en deze busreis zal uiteraard terplekke betaald moeten worden. Vanaf de veerhaven kan de busmaatschappij jullie naar het voetbalcomplex brengen en na afloop van de wedstrijd in onderling overleg ook weer terugbrengen. Neem hiervoor daarom wat extra geld mee.

• Kinderen van 4 t/m 11 jaar ca. € 2,00 p.p.
  • Kinderen van 12 en volwassenen ca. € 2,50 p.p.
  • Aanmelden en info: de busmaatschappij verzoekt jullie vriendelijk om vooraf jou team aan te melden via e-mail: ameland@arriva.nl. Scheelt een hoop geregel als je aankomt.
  • Website: www.geelwit.nl
  • De kosten voor deze busreis kunnen worden gedeclareerd bij de penningmeester.

Tegen Amelandia voetballen?
Als je moet spelen tegen een team van de v.v. Amelandia moet je met de bus naar Hollum toe reizen en deze busreis zal uiteraard terplekke betaald moeten worden. Vanaf de veerhaven kan de busmaatschappij jullie naar het voetbalcomplex brengen en na afloop van de wedstrijd in onderling overleg ook weer terugbrengen. Neem hiervoor daarom wat extra geld mee.

• Afhankelijk van aanvangstijdstip ook hier een groepskaart voor de busreis (ook indien mogelijk vooraf melden per e-mail bij: ameland@arriva.nl , of samen in 1 Taxi-bus. NIET in meerdere taxi’s!
  • Website: www.amelandia.nl
  • De kosten voor deze bus- of taxireis kunnen worden gedeclareerd bij de penningmeester.

Tegen Terschelling voetballen?
Met de sneldienst alleen toegestaan met eigen bijdrage van Euro 5 t/m 14 jaar en Euro 10 vanaf 15 jaar en ouder.

• Als je moet spelen tegen een team van de v.v. Terschelling moet je met de bus of met een Taxi – Bus (Yellow Cab bv.) reizen en deze reis zal uiteraard terplekke betaald moeten worden. Neem hiervoor daarom wat extra geld mee.
  • Website: www.sc-terschelling.nl
  • De kosten voor deze bus- of Taxi bus (dus ook hier niet meerdere taxi’s) reis kunnen worden gedeclareerd bij de penningmeester.

Na terugkomst in Buitenpost graag bonnetjes mailen of eventueel in te leveren als totaal declaratie bij de penningmeester.

• Wedstrijd: Buitenpost - Quick '20
  • Datum: 23-03-2024