Jeugdvoetbal beleidsplan VV Buitenpost

VV Buitenpost heeft het certificaat ‘Lokale Jeugdopleiding’ van de KNVB binnengehaald. Dit betekent een nieuwe kwaliteitsimpuls voor het opleiden van jeugdspelers. Een werkgroep heeft er ruim anderhalf jaar aan gewerkt.

Jeugdvoetbal Beleidsplan VV Buitenpost 2020 (versie 2809)

Bij Buitenpost staan spelvreugde, prestaties en teamspirit voorop. De club wil met de selectieteams op een zo hoog mogelijk niveau voetballen en voetbaltalenten opleiden en behouden. De jeugdopleiding van VV Buitenpost staat goed aangeschreven. Zo hebben alle standaardteams gediplomeerde trainers en stromen ieder seizoen talenten door naar de eerste selectie. Maar het kan altijd beter, was de conclusie van Wietse van der Veen en Jan Douma. Besloten werd de ambities te verwezenlijken en het programma Kwaliteit & Performance van het onafhankelijke adviesbureau NMC Bright en de KNVB te volgen. Er kwam een werkgroep versterkt met Bauke Jan Stuursma, Roel Wijma en Wijtze van der Meer.

De werkgroep is aan de slag gegaan om alles door te lichten en verbeterpunten in kaart te brengen. Er is een jeugdbeleidsplan van 90 pagina’s geschreven en er volgen nu evaluatiegesprekken met jeugdtrainers, die vervolgens worden vastgelegd. Daarnaast is omschreven wat de gewenste speelstijl is. VV Buitenpost wil verzorgd opbouwen en aanvallend voetbal spelen. Dat past bij het karakter van de club. Die herkenbare lijn wil Buitenpost doortrekken naar alle leeftijdscategorieën, overbrengen op de trainers en inzichtelijk maken voor buitenstaanders. VV Buitenpost heeft ambitie en wil een aantrekkelijke club zijn voor de hele regio.

• Wedstrijd: Buitenpost - Quick '20
  • Datum: 23-03-2024