Aanleg parkeerplaats in volle gang

Zoals velen al opgemerkt hebben, is de gemeente Achtkarspelen druk bezig met de aanleg van een nieuw parkeerterrein op sportpark De Swadde. Het terrein, dat gedeeld wordt met onder andere de korfbalvereniging, wordt geheel verhard. De planning is dat – als het weer het toelaat – voor de kerst een groot deel van het straatwerk wordt aangebracht. Na de kerstvakantie rondt de aannemer fase 1 af.

Fase 2
Als fase 1 klaar is, moeten de auto’s op dit deel parkeren. Want dan is fase 2 aan de beurt: het opwaarderen van het huidige parkeerterrein. Ook dit terrein wordt helemaal voorzien van klinkers. Hopelijk zijn alle werkzaamheden in de loop van 2018 gereed. Dan hebben we een mooi verhard en bijna tweemaal zo groot parkeerterrein en is het parkeren in de blubber en aan de kant van de weg verleden tijd.

Nieuwe ingang
In de nieuwe situatie komt de ingang van De Swadde tegenover de Keurloane te liggen. De oude toegangsweg wordt een fietspad. Op het linkerdeel van het parkeerterrein (huidige terrein) en het nieuwe rechterdeel kunnen straks evenveel auto’s staan.

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024