Afscheid van bestuursleden Paul Olijve, Jan Douma en Joop de Haan

Tijdens de algemene ledenvergadering van afgelopen vrijdag hebben we afscheid genomen van drie bestuursleden. Voorzitter Paul Olijve, Jan Douma (technische zaken) en Joop de Haan (wedstrijdsecretaris senioren) kregen uit handen van penningmeester Rudi Stuursma een bos bloemen en een dinerbon. Ook bedankte hij de drie in een toespraak voor hun jarenlange inzet voor de vereniging.

Olijve
Paul Olijve is al ruim veertig jaar vrijwilliger bij de club, waarvan de laatste negen jaar als voorzitter. Onder zijn leiding zijn er veel positieve ontwikkelingen geweest bij de vereniging, zoals de aanleg van het kunstgrasveld, het moderniseren van de accommodatie en regelde hij oefenwedstrijden tegen topclubs. Paul blijft met zijn bedrijf De Haan Westerhoff betrokken bij VV Buitenpost als hoofdsponsor en als supporter.

Douma
Jan Douma heeft ook een lange staat van dienst binnen de club en is betrokken geweest bij het opzetten van het veelgeprezen jeugdbeleid. Zijn laatste functie binnen het hoofdbestuur was die van coördinator technische zaken. Ook Jan blijft zich inzetten voor VV Buitenpost. Zo gaat hij de nieuwe technische commissie aansturen.

De Haan
Joop de Haan is ook niet weg te denken bij de Blauwkes. Hij bekleedt verschillende vrijwilligersfuncties. In het hoofdbestuur had hij de taak van wedstrijdsecretaris voor de senioren. In de nieuwe bestuursstructuur van VV Buitenpost is Joop verbonden aan de seniorencommissie. Ook blijft hij teammanager van het eerste elftal.

Waarnemend voorzitter
Het bestuur heeft nog geen opvolger weten te vinden voor voorzitter Paul Olijve, die zou doorgaan tot die was gevonden. Echter, zoals inmiddels bekend, tijdens deze algemene ledenvergadering heeft Paul te kennen gegeven om per direct te stoppen. Vooralsnog wordt de functie van voorzitter waargenomen door penningmeester Rudi Stuursma en bestuurslid jeugdzaken Rein Spoelstra.