B-junioren halen spelbewijs

Afgelopen maandag hebben een grote groep B-junioren hun spelbewijs gehaald. Met dit spelregelbewijs zijn zij speelgerechtigd vanaf 2 januari 2017.

Website
Tijdens de lesavond waren er 22 van de 33 B-junioren aanwezig. De jonge spelers deden het examen op de website voetbalmasterz.nl. De flitsende site bereidt ze op een speelse en duidelijke manier voor op het kunnen behalen van het spelregelbewijs. Zo zijn er veel oefenmogelijkheden en is er uitleg over de spelregels en spelsituaties.

Examen
Onder leiding van de twee gedreven KNVB-docenten Henk Steenhuis en Klaas Smit uit Bedum is er eerst geoefend op de smartphone of laptop. Daarna zijn er vijf levels met tien vragen doorlopen. Na deze vragenlijst, waarop ze een hoog percentage goede antwoorden moesten geven, konden ze het daadwerkelijke examen maken. Hierin werden 20 vragen gesteld waarvan er 15 goed moesten zijn. Uiteindelijk hebben alle 22 spelers hun spelbewijs gehaald. Een geweldig resultaat!

spelbewijs-b-junioren-1

• Wedstrijd: Heino - Buitenpost