Barvrijwilligers geslaagd voor cursus

De afgelopen twee weken hebben 40 barvrijwilligers de Instructie Verantwoord Alcoholschenken met succes gevolgd. De twee uur durende cursus was in de kantine.

Onder 18
Het is van groot belang dat jongeren onder de 18 jaar absoluut geen alcohol kunnen krijgen in onze sportkantine. Ook niet via anderen. Daarnaast willen we alcoholmisbruik en rijden onder invloed voorkomen.

Boete
Als er toch aan jongeren beneden de 18 jaar alcohol wordt geschonken en er is controle van de gemeente, dan riskeert de club een boete van 900 euro die snel oploopt bij een volgende overtreding. Ook kan de gemeente de vergunning voor onze kantine tijdelijk of definitief intrekken. Bovendien levert het onze vereniging een slechte naam op als we alcohol schenken aan minderjarigen of een beschonken bestuurder een ongeluk krijgt.

Bewustwording
De cursus ging vooral in op de bewustwording en bestond ook uit een rollenspel. Met de 40 gekwalificeerde barvrijwilligers kunnen we op een verantwoorde manier alcohol schenken.

Lees hier meer over de Instructie Verantwoord Alcoholschenken

Kijk hier voor een beeldimpressie van de cursus.