Bekeravontuur strandt in Staphorst

Het is VV Buitenpost niet gelukt de bekerfinale te halen. VV Staphorst was woensdagavond 26 april een maatje te groot voor de Blauwkes. De halve finale van de noordelijke districtsbeker eindigde in 3-0, na een 2-0 ruststand.

Omdat Buitenpost al na een kwartier in een tijdsbestek van twee minuten twee doelpunten moest incasseren, kwam het nooit goed in de wedstrijd. Staphorst verzuimde vervolgens de marge te vergroten, waardoor de hoop op een stunt door de massaal meegereisde Buitenposter supporters lang in stand bleef. Pas een kwartier voor tijd was het sprookje voor Buitenpost definitief uit toen de 3-0 viel. De ploeg had de hele avond veel strijd geleverd en kon daarom met een opgeheven hoofd het veld verlaten. Na het laatste fluitsignaal werden de spelers dan ook luid toegezongen door de eigen aanhang.

Lees hier verder.