Belangrijke winst Buitenpost op Gorecht

Buitenpost speelde zaterdag in Haren een moeizame wedstrijd tegen het stugge Gorecht. Uiteindelijk maakten doelpuntenmakers Simon Schreiber en Joop Pijnacker het verschil in de slotfase. Een belangrijke 0-2 overwinning, want daarmee staan de Blauwkes bovenaan in de derde periode. Daarnaast kon de ploeg zelfvertrouwen tanken in aanloop naar de halve finale van de noordelijke districtsbeker, woensdag in en tegen Staphorst. En met de zege heeft Buitenpost dit seizoen in totaal 42 punten bij elkaar gevoetbald, een clubrecord in de eerste klasse.

Goed gespeeld
“Het was wederom een teamprestatie”, vond Van der Weij. “We hebben bijna geen kansen weggeven en in de tweede helft redelijk wat kansen gecreëerd en vooral toen ook goed gespeeld. Gorecht uit is gewoon heel lastig. We hoorden dat PKC – Olde Veste 2-2 was geworden en dat was een mooie bijkomstigheid. Nu krijgen we een mooie week met woensdag Staphorst en zaterdag PKC thuis met na afloop muziek in de kantine. Twee prachtige wedstrijden. Bij Staphorst komt altijd veel publiek kijken en ze zijn zeer fanatiek. Maar er komen vast ook veel supporters uit Buitenpost. We hebben we nu al zin in!”

Lees hier meer over de wedstrijd.

• Wedstrijd: Buitenpost - Quick '20
  • Datum: 23-03-2024