Beregeninginstallatie hoofdveld draait

Vrijdagmiddag zijn de sproeiers op ons hoofdveld  voor het eerst aangegaan. Onder een goedkeurende blik van projectleider Rinze Fokkema en Tom van Waarden van de freedsploeg is de pomp gestart en schoten de sproeikoppen uit de grond. In twee uren tijd kan er ongeveer 10 millimeter water op de grasmat worden gebracht.

Vrijwilligers
Een grote groep vrijwilligers heeft meegewerkt aan de aanleg van de beregeningsinstallatie. Er is een grote aanvoerbuis naar de sloot tussen het A- en B-veld gegraven, zodat daar altijd voldoende water in komt te staan. Verder is er een pomphuis geplaatst. In het veld zijn vier strengen met buizen aangebracht, waar om de beurt water doorheen gaat: twintig minuten voor beide strengen aan de zijkant en veertig minuten voor de twee strengen in het midden. Het hoofdveld heeft ook een onderhoudsbeurt gehad. Binnenkort ligt er weer een prachtige, groene grasmat.