Blauwkes zaterdag tegen SDC Putten

De Blauwkes mogen zaterdag nog één keer aantreden voor de winterstop. Daarna mag Buitenpost zich opmaken voor de winterstop. De Blauwkes willen dan ook graag goed afsluiten en gevoelsmatig in ieder geval op zoek gaan naar eerherstel. De afgelopen week werd namelijk verloren op eigen veld van Flevo Boys. De manier waarop, daar was de equipe van trainer van der Weij zeker niet tevreden mee. De revanche zal plaats moeten vinden tegen een onbekende tegenstander: SDC Putten.

Putten doet het dit seizoen behoorlijk met een plaatsje in de middenmoot. Wat opvalt is dat Putten één van de topscoorders van het klassement in de gelederen heeft in de naam van Rob Knul en dat het weinig doelpunten tegen krijgt. De ploeg speelt vanuit een gesloten organisatie om in de counter kansen te creëren. Een spelletje wat Buitenpost tegen de ‘grotere’ tegenstanders in de competitie ook graag speelt.

Het kan dus wel eens een interessant schaakspel worden, waarbij Buitenpost snel de bal moet laten gaan om de opening te vinden. Een foutje kan wel eens dodelijk zijn. Des te meer reden om met volle scherpte aan deze wedstrijd te beginnen en op zoek te gaan naar de overwinning. Winst zou een prachtige positie betekenen op de ranglijst voor de winterstop en dat is waar de Blauwhemden zeker naar smachten.

De afgelopen week speelde Putten met 1-1 gelijk tegen DUNO. Kan Buitenpost deze ‘muur’ wel slechten? Steun onze Blauwkes zaterdag en schreeuw ze naar de overwinning! LET OP: de wedstrijd start om 14.00 uur. Na afloop is er muziek in de kantine met dj Danny.