Buitenpost en Sneek Wit Zwart delen punten in oefenduel

VV Buitenpost heeft zaterdagavond verdienstelijk gelijk gespeeld tegen zondags hoofdklasser SWZ BOSO Sneek. Na 90 minuten stond er 2-2 op het scorebord. Als de Blauwkes in de eerste helft beter met de vele kansen had omgesprongen, hadden ze het oefenduel ook winnend kunnen afsluiten. “We leggen vijfendertig minuten onze wil op aan tegenstander SWZ Boso Sneek en moeten eigenlijk vier doelpunten maken”, zei ook Buitenpost-trainer René van der Weij.

2-0
Na ruim een kwartier spelen passte nieuweling Joost Jesse Visser prima op Martijn van Roeden die met een even zo mooie voorzet Jorrit Terpstra bereikte. Deze twijfelde niet en tikte keurig binnen: 1-0. In deze fase was Buitenpost in elke aanval levensgevaarlijk. Na een half uur spelen was het Rudmer Loonstra, die na geweldig voorbereidend werk van Van Roeden de 2-0 scoorde. Vlak voor rust moest Buitenpost toch nog een tegendoelpunt incasseren. Sneker Gerben Visser schoot via een Buitenposter been van afstand raak.

Gelijke hoogte
In de tweede helft vloeiden de krachten bij Buitenpost langzaam weg en kwam Sneek Wit Zwart beter in het spel, zonder grote kansen af te dwingen. Hoewel de Blauwkes nog een paar prima mogelijkheden kregen om de voorsprong te vergroten, was het opnieuw Visser die het net vond en daarmee de gasten twintig minuten voor tijd op gelijke hoogte bracht. Daarna werd er niet meer gescoord en eindigde de sportieve oefenwedstrijd in 2-2. Lees het volledige verslag in de pdf: OEFEN 12-08-2017 BUITENPOST – Sneek Wit Zwart BOSO Sneek.

KNVB Beker
Zaterdag 19 augustus komt Buitenpost voor het eerst in zijn voetbalgeschiedenis uit in het nationaal bekertoernooi. In de eerste kwalificatieronde van de KNVB Beker is ZSV uit Deurne de tegenstander op sportpark De Swadde. De wedstrijd begint om 14.30 uur.

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024