Buitenpost haalt uit tegen PKC

Buitenpost heeft dinsdagavond een ruime overwinning behaald op PKC ’83. Op Sportpark De Swadde werd het 8-1. Rob Dijkstra was de grote man bij de thuisploeg. De ijverige middenvelder scoorde in het oefenduel een hattrick tegen de eersteklasser uit Groningen.

Tegen de muur
De wedstrijd was nog maar drie minuten oud, toen nieuwkomer Adilio Augustin de score namens PKC opende. Hij strafte een fout op het middenveld af en verschalkte heel knap van grote afstand keeper Kevin van der Meulen die ver voor zijn doel stond. Buitenpost schrok even van de achterstand, maar zette vervolgens de tegenstander met vloeiende aanvallen tegen de muur. Rob Dijkstra produceerde na ruim een kwartier spelen de gelijkmaker en direct daarop de 2-1. Voor rust maakte Rik Weening de derde treffer van de Blauwkes.

Nog vijfmaal
Buitenpost ging in de tweede helft door met goede aanvallen, terwijl PKC zich steeds minder vaak onder de druk vandaan kon voetballen. De Blauwkes wisten nog vijfmaal het net te vinden. De doelpunten kwamen achtereenvolgens van Jorrit Terpstra, Rob Dijkstra, Robin Huiman de Jong (penalty) en de invallers Wim de Vries en Rudmer Loonstra.

Veel energie
Buitenpost-trainer Jasper Bouma toonde zich na afloop tevreden over het oefenduel, op de vroege tegentreffer na. “We hebben veel energie in de wedstrijd gegooid en voetballende goals gemaakt. En lekker zo’n dikke uitslag. Er komen steeds meer jongens terug van vakantie die direct ook goed invallen. We worden steeds fitter, daar is de voorbereiding ook voor”, aldus Bouma. Zaterdag oefent Buitenpost thuis tegen Broekster Boys. De wedstrijd begint om 14.30 uur.

Foto’s zijn van Hans Zwamborn, zie ook kiepie.nl.