Buitenpost handhaaft zich knap in de hoofdklasse

VV Buitenpost kan zich opmaken voor nog een seizoen in de hoofdklasse. Zaterdag werd gelijkgespeeld in en tegen SDC Putten (1-1). Hiermee eindigt het team met 29 punten op een knappe twaalfde plek op de ranglijst. Vooraf werd Buitenpost gezien als degradatiekandidaat nummer 1, maar na de laatste competitiewedstrijd laten de Blauwkes vier ploegen onder zich en ontlopen ze zo nacompetitie. Deze topprestatie werd door zowel spelers als staf uitbundig gevierd. “Het voelt als een kampioenschap”, verwoordde trainer René van der Weij de stemming. Buitenpost sluit het seizoen af met een oefenwedstrijd tegen SC Heerenveen, zaterdag 29 juni om 19.00 uur op De Swadde.

Lees hier het volledige wedstrijdverslag en een terugblik en dankwoord van trainer René van der Weij.