Buitenpost JO10 aan het experimenteren

Zaterdagochtend 13 januari heeft Buitenpost JO10 3 oefenwedstrijden gespeeld. Voor het eerst werd er gevoetbald op half veld. Tegenstanders waren 2 teams van De Westereen en een JO10-team van Friese Boys. Het doel van deze onderlinge wedstrijden was om al vast te wennen aan het halve veld. Deze leeftijdsgroep zal na de zomer met deze verandering te maken hebben.

Verschillende posities
Er is constant gerouleerd met spelers tijdens de wedstrijden van 25 minuten. Halverwege was er een time out. Dit moment werd gebruikt om enkele aanwijzingen te doen en er werd een nieuwe opstelling gemaakt. Dit veelvuldig wisselen had tot gevolg dat de spelers op verschillende posities kwamen te staan. Daarnaast was duidelijk dat de jeugdspelers moesten wennen aan een groter speelveld.

2 x winst en 1x verlies
2 wedstrijden werden in winst omgezet. Tegen de teams van De Westereen vielen de uitslagen in het voordeel van de Blauwkes 4-0 en 3-1. De wedstrijd tegen de leeftijdsgenoten van Friese Boys werd nipt verloren (1-3).

Herhaling
Een leerzame en leuke ochtend. De organisatie was in handen van De Westereen. Dank daarvoor. In de komende periode zal dit experiment zeker een aantal keren worden herhaald. Dit om na de zomerstop zo goed mogelijk voorbereid aan het volgende seizoen te beginnen.

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024