Buitenpost onderuit in Drachten

Buitenpost heeft de goede lijn in de bekerwedstrijden en in het eerste competitieduel niet voort kunnen zetten in Drachten. Drachtster Boys was zaterdag te sterk en won geflatteerd met 4-1. De thuisploeg voetbalde technisch beter en kon de vrije man gemakkelijker vinden dan Buitenpost. De Blauwkes verloren de slag op het middenveld en hadden achterin de handen vol aan de behendige spitsen van Drachtster Boys die voortdurend van positie wisselden. De Buitenposter spitsen hadden het lastig tegen de sterke Drachtsters verdedigers. Nadat Buitenpost diep in de tweede helft nog de aansluitingstreffer 2-1 wist te maken, leek de duel nog spannend te worden. Door twee counters uitstekend af te ronden, wist Drachtster Boys in de slotfase de wedstrijd definitief te beslissen.

Lees hier het volledige wedstrijdverslag.