Buitenpost ontevreden met gelijkspel tegen Drachtster Boys

De topper tussen Drachtster Boys en Buitenpost, de nummer 1 en 2 in de eerste klasse E, is zaterdag in een gelijkspel geëindigd. Met de 2-2 eindstand was de thuisploeg tevreden. Buitenpost had op basis van een uitstekende tweede helft meer verdiend in de derby, die op het scherpst van de snede werd gespeeld.

Wind
De eerste helft was een tactisch steekspel waarin beide aanvallende ploegen nagenoeg geen kansen weggaven. Na een kwartier spelen kwam Drachtster Boys toch op 1-0. De wind kreeg vat op een hoekschop van Mark Huizinga waardoor de bal pardoes het doel indraaide. Hierna kreeg Joran Olijve een uitgelezen mogelijkheid de stand weer recht te trekken, maar zijn poging mislukte.

Combinaties
Buitenpost kwam gedurende de wedstrijd beter in het spel en liet in de tweede helft het spelbeeld duidelijk kantelen. De Blauwkes waren de baas op het veld en lieten mooie, verzorgde combinaties zien voor het vele publiek. Daaruit wist Martijn van Roeden, nadat hij was weggestuurd door Olijve, uiteindelijk de 1-1 te scoren. Terwijl Buitenpost de lakens uitdeelde, was het Saïd Hassan die uit het niets Drachtster Boys op een voorsprong zette na onoplettendheid achterin. Een kwartier voor tijd bracht Rob Dijkstra met een kopbal de gasten langszij. De thuisploeg kwam met tien man te staan doordat Hassan zijn tweede gele kaart incasseerde. De Drachtsters wilden een punt over de streep trekken en gingen ballen wegtrappen en tijdrekken, hetgeen tot irritaties in het veld leidde. Gescoord werd er niet meer waardoor tot ontevredenheid van de Buitenposters de 2-2 op het scorebord bleef staan.

Bovenliggende partij
Toch was Buitenpost-trainer tevreden over het spel van zijn ploeg. “We waren de bovenliggende partij. Drachtster Boys hanteerde veelvuldig de lange bal op hun grote spits. Ik heb eigenlijk nauwelijks een combinatie gezien. Een opportunistische speelwijze om daarna aan te sluiten. Jammer, dat we in de slotfase niet door konden drukken”, aldus Van der Weij.

Lees hier het volledige verslag.