Buitenpost speelt zaterdag tegen SC Feyenoord

Buitenpost speelt zaterdag 20 mei om 14.30 uur tegen sportclub Feyenoord. De amateurs van Feyenoord zijn de tweede tegenstander in de nacompetitie om promotie naar de hoofdklasse. Het bestuur van Buitenpost verwacht dat er veel publiek op het duel tegen de Rotterdammers afkomt. “Kom daarom op tijd om lange wachtrijen te voorkomen”, zegt voorzitter Paul Olijve. Na afloop van de wedstrijd is er muziek van dj Syb in de kantine.

Kampioen
Sportclub Feyenoord heeft een roemrucht verleden. Zo wonnen ze in 1970 als eerste Nederlandse club de Europacup 1 en de Wereldbeker. De club werd in 1978 opgesplitst in de amateurtak SC Feyenoord en de proftak Feyenoord Rotterdam. De amateurvereniging speelde eerst op zondag en sinds 2013 op zaterdag, waar het in de vierde klasse district West II begon. De club werd direct kampioen. Ook in de derde en in de tweede klasse werd in het eerste seizoen meteen het kampioenschap gevierd. Dit seizoen komen de Rotterdammers voor het eerst uit in de eerste klasse B, waarin ze als tweede zijn geëindigd.

Obiku
Sportclub Feyenoord speelt in dezelfde shirts als de profclub. Thuishaven is sportpark Varkenoord onder de rook van de Kuip. Opvallendste speler is misschien de rappe vleugelaanvaller Junior Obiku. Obiku is de zoon van oud-Feyenoord spits Mike Obiku en stroomde vanuit de SC Feyenoord-jeugd door naar het eerste elftal. Rachid El Khalifi en Raymond de Waard zijn spelers met een Cambuur-verleden die bij SC Feyenoord hebben gespeeld. Buitenpost-hoofdtrainer René van der Weij was destijds ploeggenoot van El Khalifi in Leeuwarden.

Nacompetitie
Buitenpost is de nacompetitie uitstekend gestart door afgelopen dinsdagavond met 2-3 te winnen van VV Oude Maas uit Poortugaal. Sportclub Feyenoord, die wil promoveren, heeft de eerste wedstrijd niet in winst kunnen omzetten. Op Varkenoord werd met 1-2 verloren van HSV Zuidvogels uit Huizen, de tegenstander van Buitenpost op dinsdagavond 23 mei thuis op De Swadde.