Buitenpost in top 200 hoogst spelende amateurclubs

VV Buitenpost heeft voor het eerst de top 200 bereikt van hoogst spelende amateurclubs in Nederland. Buitenpost staat op plek 153 op de ranglijst die opgesteld is door het vakblad De Voetbaltrainer. Het bestuur van VV Buitenpost is trots op de mooie klassering.

Voor het samenstellen van de lijst heeft de redactie het competitieniveau van de Nederlandse amateurclubs tegen het licht gehouden. Hierbij is gekeken naar het competitieniveau van het eerste team en de jeugdselecties (8 jeugdteams: Onder 19-1/2, Onder 17-1/2, Onder 15-1/2 en Onder 13-1/2). Winnaar is net als in de voorgaande edities AFC uit Amsterdam. Met nog een flinke voorsprong op nummer 2 Be Quick 1887 uit Groningen en de rest van het achterveld gaat deze club aan de leiding.

De complete top 200 is hier te bekijken.