Buitenpost uit het bekertoernooi

Buitenpost heeft dinsdagavond de bekerwedstrijd met 3-0 verloren van Blauw Wit ’34. Daarmee is het bekeravontuur voorbij voor de Blauwkes.

Instelling
“Het is een verschrikkelijk klotegevoel hoe we hebben gespeeld en dus uit de beker zijn”, aldus een gefrustreerde trainer René van der Weij. Buitenpost speelde ondermaats in Leeuwarden. “Of het de instelling was? Geen idee, dat zou kunnen.” De indruk bestond dat niet iedereen bereid was 100% te knokken voor een goed resultaat. Ondanks dat Buitenpost de laatste wedstrijden goede resultaten had geboekt tegen Blauw Wit, geeft dat geen garantie voor de toekomst, bleek maar weer eens. Waar Van der Weij zich aan ergerde is hoe de doelpunten tot stand kwamen. “We geven de goals kinderlijk eenvoudig weg. Bij de 1-0 ligt Joost Jesse Visser met een blessure op het veld en wordt de bal niet uitgespeeld, bovendien is er geen communicatie in de verdediging. Bij de 2-0 laat Joost zich te gemakkelijk uitkappen en bij de 3-0 staan we op een paar meter te dekken en mag de spits tussen drie man door lopen.”

Karakter
De trainer wijt het aan een offday van zijn ploeg. “Blijkbaar hebben wij die vaker dan één keer per jaar,  want VEV is maar een paar weken geleden. Als we mee willen blijven doen zullen we uit een ander vaatje moeten tappen. Meer karakter tonen en meer scoren. We missen de laatste weken te veel kansen. Voorin moeten we dodelijker zijn en zijn we te speels.” Zaterdag heeft Buitenpost heel wat recht te zetten tegen Zeerobben. Een goede tegenstander die hoog op de ranglijst staat. “Donderdag goed trainen en de koppies weer op scherp krijgen.”