Buitenpost verlengt met damestrainer Ron Swinkels

De dames van VV Buitenpost worden ook het komend seizoen getraind door Ron Swinkels. De contractverlenging van één jaar is met volledig wederzijds vertrouwen en in de hoop dat de enorme progressie die het vrouwenvoetbal bij Buitenpost dit seizoen doorgemaakt heeft, verder vervolg krijgt.

“De start van het huidig seizoen van Vrouwen 1 was veelbelovend en de meiden hebben zich gedurende het lopend seizoen doorontwikkeld. Ze zijn van een laagvlieger in de derde klasse inmiddels binnen een jaar uitgegroeid tot een team dat het gehele seizoen mee doet voor de prijzen”, zegt de trotse trainer Ron.

Dames 2
Binnen de vereniging is de groei van het ledenaantal bij de dames en meiden de afgelopen jaren fors geweest, waar de club blij mee is. Bij de jeugd zijn de meiden bij alle leeftijdsklassen vertegenwoordigd met minimaal één jeugdteam. Voor het komend seizoen zal VV Buitenpost met een tweede dames seniorenteam gaan spelen. “Al met al een hele mooie ontwikkeling.”

Stap van jeugd naar senioren
Ron zal komend seizoen beide seniorenteams gaan trainen en ook één keer per week de MO-20 op maandag. “Dit laatste om de stap van de jeugd naar de senioren te vergemakkelijken, dan wel te verkleinen”, verduidelijkt de Groninger trainer. Met Ron als hoofdtrainer hoopt en verwacht de club dat er met de seniorenteams bovenin wordt meegedraaid. “Samen gaan we er de schouders onderzetten om met plezier en sportieve resultaten het komend seizoen tot een succes te maken.” We wensen Ron en de dames hierbij veel succes toe.

Train mee!
Heb je interesse om bij de dames van VV Buitenpost te komen voetballen? Train gerust een keer mee! Voor meer informatie kun je contact opnemen met leidster Jeannette Meijer 06-50555336 of trainer Ron Swinkels 06-47010984.

Foto: Dames VV Buitenpost met leiders en helemaal rechts trainer Ron Swinkels.

• Wedstrijd: VVOG Harderwijk - Buitenpost
  • Datum: 18-05-2024