Buitenpost Vr 1 plaatst zich voor de nacompetitie

Het is Buitenpost Vr 1 gelukt zich te plaatsen voor de nacompetitie voor promotie na spectaculaire winst op het gerenommeerde SIOS Vr 1. De Buitenposter meiden hadden gedurende het hele seizoen hier al een flink voorschot op genomen, maar in de laatste wedstrijd van het seizoen moest het nog wel even gebeuren tegen directe concurrent SIOS Vr 1.

Deze keer moesten de meiden vroeg uit de veren. De uitwedstrijd in Sauwerd stond namelijk gepland om 12.00 uur, wat betekende dat het vertrek op 10.30 uur stond. De meiden van Buitenpost begonnen wakker aan de wedstrijd, wat niet te zeggen was van SIOS. Buitenpost besliste de wedstrijd binnen een kwartier en nam een 3-0 voorsprong. Hierna barstte er een prachtig voetbalgevecht los. SIOS moest, maar liep tegen een onverzettelijk Buitenpost aan, waar het plezier, ondanks en/of dankzij de warme temperaturen vanaf spatte. De SIOS-trainer gaf de Buitenposter dames na de wedstrijd nog een groot compliment. Hij had nog niet eerder meegemaakt dat een ploeg binnen 10 minuten 3x voor de keeper komt en de wedstrijd binnen evenzovele keren beslist.

Fantastische prestatie
De Buitenposter meiden gaan nu nacompetitie spelen voor een plek in de 2e klasse, wat een fantastische prestatie is. Zeker als je er goed naar kijkt waar ze vandaan komen. Jaarlijks de traditie hebbend van onderin de 3e klasse te bivakkeren, naar het gehele seizoen vanaf dag 1 om de prijzen te spelen. Hulde aan het team en mede ook dank aan enkele jeugdspeelsters van de MO 20-1, die dit seizoen, daar waar nodig ook hun steentje hebben bijgedragen aan de successen van Buitenpost Vr 1.  De meiden hebben dit seizoen het vrouwenvoetbal een prominente rol binnen de verenging gegeven en gaan volgend seizoen uitbreiden naar 2 teams. Ook wordt er nadrukkelijker de samenwerking met de jeugd gezocht.

Wil je meetrainen?
Deze week heeft VV Buitenpost een aantal open trainingen op het programma staan. Lijkt het je leuk om een keer mee te trainen, dan kunnen jeugdspeelsters voor MO 15, MO 17 en MO 20 zich opgeven of informatie inwinnen bij Anna Pol 06-29586507. Voor de dames senioren kan je je opgeven of informatie inwinnen bij teamleidster Jeanette Meijer 06-50555336 of trainer Ron Swinkels 06-47010984.

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024