Buitenpost Vr 1 sluit topseizoen af met verlies in de nacompetitie

Buitenpost Vr 1 had het in het wedstrijdschema, na plaatsing voor de nacompetitie, niet getroffen. De dames moesten op bezoek bij de hoogst geklasseerde 2e klasser SV Bedum Vr 1. Zij waren afgelopen seizoen als 8e geëindigd in hun competitie. De Bedumers bleken een maatje te groot voor de Buitenposters. Het werd 3-1. De meiden zijn na de wedstrijd feestend de bus ingegaan om het topseizoen dat zij dit jaar gespeeld hebben onderweg en later op De Swadde groots te vieren.

Buitenpost Vr 1 heeft de afgelopen competitie een topseizoen gespeeld in de 3e klasse, met maar 2 verliespartijen en waren benieuwd hoe en of ze zich staande konden houden tegen een gerenommeerde 2e klasser. Goed voorbereid op de kracht van Bedum en hoe dat te bespelen, begonnen de meiden aan de wedstrijd. Al snel werden ze met goed positiespel en overal op het veld druk zettend, door Bedum teruggedrongen. De meiden waren van plan om Bedum ver weg van corners te houden, maar konden niet voorkomen dat de tegenstander in het eerste kwartier 7 corners kreeg, waarvan ze uit de laatste de 1-0 binnen werkte. SV Bedum bleef gedurende de eerste helft de druk er bij de meiden op houden. Buitenpost kon er sporadisch gevaarlijk uit komen, wat Bedum oploste door direct voor de overtreding te gaan. Helaas maakte Bedum de 1e helft nog een keer gebruik van een inschattingsfout van de Buitenposter defensie en tekende de 2-0 aan.

Bleven strijden
De 2e helft ging Buitenpost met verse krachten erbij weer verder om Bedum met veel passie, inzet en beleving tegemoet te treden. Vermeldingswaardig is dat de 2 centrale middenvelders en beide aanvalsters van Buitenpost steeds meer hun individuele klasse begonnen te tonen. Bedum kreeg het daar moeilijk mee, maar hield wel grip op de wedstrijd en maakte er 3-0 van. De meiden van Buitenpost gaven zich echter nog steeds niet gewonnen. Met alles wat ze in huis hadden, bleven ze strijden voor een beter resultaat. Plotseling was daar een van de spitsen van Buitenpost, die heel alert reageerde op een bal die tussen 2 speelsters van Bedum viel. Met een individuele actie zette ze de defensie van de thuisploeg te kijk en creëerde zich op deze manier vrij baan naar een leeg doel en maakte de 3-1. Deze werd feestelijk bejubeld door de ploeg en de supporters.

Paniek
Voor Buitenpost het sein om vol op de aanval te gaan spelen. Achterin werd er 1 op 1 met 3 achterop gespeeld. Buitenpost ging naar een 3-4-3, heel riskant tegen een ploeg als SV Bedum. Dit had afgestraft kunnen worden, maar de meiden gingen achterin en op het middenveld met meer duelkracht spelen. De individuele klasse van de meiden op het middenveld en voorin, kreeg steeds meer de overhand. Bedum raakte wat in paniek en begonnen meer oog voor hun tegenstanders te krijgen, dan voor de bal. En opeens was Buitenpost daar. Met een briljante pass en evenzovele briljante individuele actie, zette zich de spits van Buitenpost zich aan de zijkant van de goal alleen voor de keepster van Bedum. De bal werd, zo leek het, binnen geschoten bij de 2e paal: 3-2? Trainer, wisselspeelsters, leidsters en andere belangstellende renden al juichend het veld in. Dit zouden nog 5 fantastische minuten kunnen gaan worden voor de meiden van Buitenpost. Maar helaas. De paal bracht redding voor Bedum.

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024