Buitenpost Vr 1 speelt briljante wedstrijd tegen Winsum Vr 2

Buitenpost Vr 1 speelde zaterdag de laatste wedstrijd voor de winterstop uit bij VV Winsum Vr 2. De dames wisten als ze zouden winnen, ze een grote stap zouden maken om de doelstelling te halen, namelijk minimaal als vierde te eindigen.

Het sportpark in Winsum is nieuw en heeft nog weinig beschutting van begroeiing. De harde wind had dus vrij spel, wat goed voetbal onmogelijk maakte. Het is van Winsum Vr 2 bekend dat als je in het begin van het seizoen bij hun speelt, je dan het risico loopt tegen een team te spelen die redelijk versterkt is met speelsters van Winsum Vr 1, wat een 1e klasser is. Zo ook deze wedstrijd. Buitenpost Vr 1 had niet alleen veel moeite met de onvoorspelbare wind, maar ook met de vele positiewisselingen vanuit het middenveld van de tegenstander, wat tot gevolg had dat de meiden tegen een 3-1 achterstand aan liepen. Gelukkig maakten ze vlak voor rust nog de aansluitende treffer, zodat ze met een 3-2 achterstand de rust in gingen. Dat laatste gaf een enorme boost aan het team.

Steeds gevaarlijker
In de rust werd nog een keer afgesproken dat Buitenpost Vr 1 de 2e helft zou gaan doen, waar ze heel goed in zijn. Een blok van 6 speelsters achterin zouden vol de duels ingaan en zo snel mogelijk de bal proberen te krijgen bij de aanvallende middenvelders en spitsen. Het lukte Buitenpost Vr 1 om Winsum Vr 2 achterover te drukken en aanvallend steeds gevaarlijker te worden. Een 3-2 achterstand werd met goed voetbal en fantastische individuele acties van de aanvalsters omgezet in een 4-3 voorsprong.

Protesten
Hierna gebeurde er iets opmerkelijks. De scheidsrechter gaf een scheidsrechtersbal op rand van het  strafschopgebied. Hij liet de bal rand strafschopgebied bij de voeten vallen van een speelster van Winsum Vr 2, die vervolgens de bal in het doel schoot. Resultaat 4-4. Protesten van diverse Buitenposter speelsters hadden geen gehoor bij de scheidsrechter. Deze liet zijn beslissing staan. Buitenpost Vr 1 reageerde op de meest briljante manier die je je maar kan voorstellen. Er werd vanaf het middenveld via de zijkanten naar voren gevoetbald. Hierdoor kwam het in het centrum vrij. De Buitenposter middenveldster die in dit gat dook en ook om de bal vroeg, joeg de bal vanaf 25 meter in de kruising. Briljant naartoe gevoetbald en dito afgemaakt. Zelfs de vele supporters in de dug-out kwamen overeind. De meiden waren hierna niet meer te verslaan, bleven de duels winnen en aanvallend er alles uit te halen wat erin zat. Dit resulteerde uiteindelijk in een 6-4 overwinning na een 3-1 achterstand. Wat een teamprestatie!

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024