Buitenpost Vr 1 wint topper tegen SIOS Vr 1

Buitenpost Vr 1 speelde zaterdag een topwedstrijd en won op De Swadde met 5-3 van SIOS Vr 1 uit Sauwerd. Dit resultaat maakt dat de Buitenposter dames koploper VEV’67 Vr 1 tot op 2 punten naderen.

Voorafgaand aan de competitie werd de inschatting gemaakt dat SOIS en VEV’67 de kampioenskandidaten zouden zijn. Er kwam met SIOS dan ook een geduchte en ervaren ploeg op bezoek bij VV Buitenpost. De ploeg uit Sauwerd had in de voorgaande 9 wedstrijden inmiddels gemiddeld 6 goals per wedstrijd gemaakt. De Buitenposter vrouwen hadden als antwoord hierop bedacht om verdedigend met een blok van 6 de boel vanaf het middenveld naar achteren dicht te zetten. De opdracht was dat deze 6, met de buitenste middenvelders nog iets meer naar binnen, dicht bij elkaar zouden blijven en als geheel daar waar nodig vooruit, achteruit en opzij zouden bewegen. Dit werd perfect uitgevoerd. SIOS had wel iets meer balbezit, maar het lukte ze absoluut niet om er tussendoor te spelen. Wat een teamprestatie van Buitenpost!

Briljante steekbal
Buitenpost lukte het wel om af en toe aanvallend los te komen van de SIOS-verdedigsters, die met duwen, trekken en vasthouden alles in de strijd gooiden om de Buitenposter vrouwen van scoren af te houden. De uitslag laat zien, dat dat 5 keer niet gelukt is. Noemenswaardig is dat een kwartier voor tijd een wisselspeelster van Buitenpost de trainer wist te overtuigen van haar aanvallende kwaliteiten en het leek haar wel leuk om ook een keertje voorin te staan. Dat laatste was voor de trainer genoeg om er alle vertrouwen in te hebben. Deze speelster besliste vervolgens de wedstrijd door een briljante steekbal af te geven op haar collega-aanvalster die  de wedstrijd in het slot gooide: 5-3.

Jongedame
Wat ook wel benoemd mag worden, is dat er inmiddels regelmatig een 15-jarige jongedame uit de jeugd (MO-20) zich bij Vrouwen 1 aansluit. Ze is wat de meiden betreft inmiddels al één van het team en speelt iedere keer op een sleutelpositie foutloos mee in het tactisch plan wat de Buitenposter vrouwen op dat moment op de mat leggen. Hulde aan het team, waar ook deze 15-jarige inmiddels daar waar nodig deel van uit maakt. De jeugd wordt inmiddels ook gezien in het vrouwenvoetbal bij VV Buitenpost.