Buitenpost walst in tweede helft over Gorecht heen

Buitenpost heeft de uitstekende competitiestart in Haren een vervolg gegeven. Gorecht werd met 1-4 verslagen. Grote man aan Buitenpost-zijde was middenvelder Rob Dijkstra die driemaal doeltreffend was. De andere goal van de Blauwkes kwam op naam van spits Rudmer Loonstra.

Licht overwicht
In de eerste helft viel er eerst niet veel te beleven in het regenachtige Haren. Buitenpost had een licht overwicht en creëerde een aantal kansjes. Pas na een half uur bloeide de wedstrijd op. Uit een hoekschop van Rolf Dijk kopte aanvoerder Berend Schootstra door en wist Rob Dijkstra vervolgens de 1-0 binnen te koppen. Op slag van rust kreeg de thuisploeg een grote kans op de gelijkmaker, maar Buitenpost-doelman Kevin van der Meulen wist Gorecht-spits Robin Zuidema goed naar de buitenkant te dwingen, waardoor zijn doelpoging mislukte.

Sublieme actie
Na de rust kwam Buitenpost goed uit de startblokken. Twee mooie aanvallen leverden ook twee grote kansen op die echter niet werden benut. Vervolgens was Joran Olijve net niet trefzeker. Gorecht kwam niet onder de druk van Buitenpost vandaan, wat alleen maar erger werd toen aanvoerder Remmert van Stempvoort het veld moest verlaten na een tweede gele kaart. De Blauwkes leken meteen te profiteren van de man-meer-situatie, maar Rudmer Loonstra faalde alleen voor de goal. Een minuut later maakte hij zijn misser goed door een voorzet van Martijn van Roeden na een fantastische aanval binnen te schieten: 0-2. Vervolgens wist Dijkstra binnen vijf minuten tweemaal te scoren. Loonstra gaf af op Dijkstra die met een sublieme actie voor het derde Buitenposter doelpunt zorgde en daarna vond hij uit een corner van Olijve met een kopbal het net. Vlak voor het eindsignaal redde Zuidema nog de eer voor Gorecht, zodat de eindstand van 1-4 werd bereikt.

Uitstekend gepresteerd
“Ik heb genoten in de tweede helft. Hoe wij de numerieke meerderheid uitspeelden, elke keer de vrije man vonden, vooruit speelden en kansen afdwongen was echt goed”, aldus Buitenpost-trainer René van der Weij. “Vaak krijg je het nog lastig tegen een man minder, maar zaterdag totaal niet. We hebben uitstekend gepresteerd, ik ben zeer tevreden.”

Lees hier het volledige wedstrijdverslag.