Buitenpost wint eerste nacompetitieduel van Oude Maas

Buitenpost is uitstekend begonnen aan de nacompetitie om promotie naar de hoofdklasse. In Poortugaal onder Rotterdam werd VV Oude Maas dinsdagavond met 2-3 verslagen. Met name de invallers wisten het verschil te maken na een vier uur durende busrit.

Overwicht
In de eerste helft had Martijn van Roeden tot twee keer toe de Blauwkes op voorsprong kunnen zetten, maar zijn pogingen mislukten. Hoewel Buitenpost een overwicht had, was Oude Maas gevaarlijk op de counter. Veel kansen werden er verder over en weer niet gecreëerd, zodat de ruststand 0-0 was.

Spanning
In de tweede helft kwam het duel pas echt goed tot leven. Na tien minuten voetballen werd een hard schot van Joran Olijve door de keeper gepareerd, maar in de rebound was Rudmer Loonstra attent en schoot binnen. Twintig minuten voor tijd leek invaller Simon Schreiber de wedstrijd in het slot te gooien door op aangeven van een andere invaller, Jorrit Terpstra, doeltreffend af te ronden. Oude Maas bracht de spanning toch weer terug doordat Darragh Zondervan een paar minuten later de 1-2 maakte. Tien minuten voor tijd zette Terpstra weer een mooie aanval op en bereikte invaller Joop Pijnacker: 1-3. Hiermee was de wedstrijd nog niet gespeeld, want Oude Maas scoorde net voor het laatste fluitsignaal nog de 2-3.

Penaltyreeks
Na het duel won Buitenpost ook nog de penaltyreeks, die mogelijk doorslag geeft als er ploegen gelijk eindigen in de poule. De andere wedstrijd in de poule was tussen SC Feyenoord en HSV De Zuidvogels. Dit duel eindigde in 1-2. Ook De Zuidvogels wonnen de aansluitende penaltyserie.

Feyenoord en Zuidvogels
Zaterdag 20 mei om 14.30 uur ontvangt Buitenpost SC Feyenoord. Dinsdag 23 mei om (onder voorbehoud) 19.00 uur zijn De Zuidvogels uit Huizen thuis op De Swadde de tegenstander.