Buitenpost wint oefenduel tegen Groningen O21 met 3-1

Buitenpost heeft dinsdagavond op De Swadde de pittige oefenwedstrijd tegen FC Groningen Onder 21 met 3-1 gewonnen. Het oudste opleidingsteam van de profclub speelt op het hoogste Onder 21-niveau van Nederland. Buitenposter goals kwamen van Edwin Schaafsma (2 x) en Rolf Dijk.

Veel moeite
Buitenpost had de eerste helft erg veel moeite met de intensiteit van de tegenstander. “Zij hanteerden een hoog baltempo en hebben vaardige spelers. Wij stonden snel onder druk wanneer we zelf aan de bal waren”, aldus trainer Kevin Waalderbos. De Blauwkes kwamen al snel op achterstand door goed storen van Groningen en er achterin onder deze druk een fout werd gemaakt. “Maar het team is dan goed in staat om zo’n eerste helft keihard samen te werken, ondanks dat we weinig aan de bal kwamen.” Toch kwam Buitenpost vlak voor rust op 1-1. Edwin Schaafsma kopte raak uit een corner.

Weer raak
“In de tweede helft zitten we wat beter in de wedstrijd en blijven we ook zelf langer aan de bal, waardoor we vaker op de helft van FCG konden komen en meer kansen konden creëren.” Nu was Groningen ook beter aan de bal, maar waren wellicht de grootste kansen voor de thuisploeg. Na goed storend werk kon Rolf Dijk na tien minuten in het tweede bedrijf de 2-1 scoren. Een kwartier voor tijd was het weer raak uit een hoekschop en weer was het Schaafsma die de bal binnen werkte: 3-1. Waalderbos: “Al met al een goede oefenwedstrijd, zeker mooi om iedereen weer onder hoge weerstand te zien spelen.”

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024