Circuittraining gaat op 6 maart weer van start

De wekelijkse circuittraining begint weer na de winterstop. De hervatting is op vrijdag 6 maart. Er wordt weer met twee leeftijdsgroepen gewerkt. Van 15.45 tot 16.45 uur de jongens en meisje van onder 8 en onder 9 jaar. Vanaf 17.00 tot 18.00 uur de leeftijdsgroepen onder 10 en onze JO11-2.

Oefenstof
Met de jongste voetbaltalenten van onze club zijn wij dit voetbalseizoen gestart met circuittraining. Deze circuittrainingen worden gegeven op vrijdagmiddag en zijn bedoeld voor de leeftijdsgroepen JO8, JO9, JO10 en JO11-2. Onze jeugdige toppers krijgen extra aandacht van verschillende jeugdtrainers. Zij krijgen de oefenstof aangereikt van een gediplomeerde jeugdtrainer, namelijk Marc Lourens. Marc gaat deze trainingen weer voorbereiden. Dit doet hij samen met onze hoofd jeugdopleiding Wietse van der Veen. Wietse begeleidt de jeugdtrainers en stuurt ze aan.  Zo wordt er niet alleen geleerd bij de jeugdspelers, maar ook de jeugdtrainers kunnen zich nog beter ontwikkelen.

Compleet pakket
Plezier en beleving zijn de basis van de ontwikkeling van een jeugdspeler. Dit is dan ook een van de uitgangspunten bij alle jeugdtrainingen bij VV Buitenpost.  Tijdens de circuittrainingen krijgen de kinderen verschillende onderdelen uit het complete pakket voetbal aangereikt. De volgende onderdelen worden in de trainingen behandeld: dribbelen en drijven, passen en trappen, loop- en coördinatie, verwerken van de bal en tot scoren komen. Daarnaast worden op verschillende momenten partijspelen aangeboden. Het hebben van veel balcontacten is uitermate belangrijk voor de ontwikkeling van het balgevoel. Dit balgevoel is nodig om in de wedstrijden enig structuur in het spel te krijgen.

• Wedstrijd: Heino - Buitenpost
  • Datum: 21-04-2024