Clubloze Kian Visser naar Buitenpost

Kian Visser vervolgt zijn voetballoopbaan bij vierdedivisionist VV Buitenpost. Afgelopen juni nam de 21-jarige spits afscheid bij DOVO Veenendaal. Door een verhuizing terug naar Leeuwarden zocht en vond hij een club dichter bij zijn woonplaats. Op dit moment is Visser herstellende van een blessure en daarom nog niet direct inzetbaar bij Buitenpost.

Over belangstelling van andere verenigingen had de clubloze Visser niet te klagen. Toch was de keus voor de Blauwkes snel gemaakt. “Buitenpost sprak me meteen aan. Ik heb er een goed gesprek gehad, ook met trainer Kevin Waalderbos. Buitenpost geeft me de kans om fit te worden en langzaam weer op te bouwen na mijn knieoperatie. Ook fysiotherapeut Allert Pol helpt me fantastisch”, zegt Visser.

IJsselmeervogels
De Leeuwarder belandde op jonge leeftijd via Rood Geel en Leovardia in de jeugd van Cambuur. Eenmaal terug bij Leovardia kwam hij op zijn zestiende in het eerste elftal. In de derde klasse ontplooide hij zich tot een goaltjesdief. “Ik werd er twee jaar achter elkaar topscorer.” Het leverde hem een uitnodiging op bij Harkemase Boys te komen spelen. Na een gebroken coronajaar werd hij in zijn tweede jaar in Harkema met 17 goals in 37 competitiewedstrijden uitermate productief. Hierdoor kwam hij in het vizier van IJsselmeervogels. En zo verkaste hij van de derde naar de tweede divisie. Zijn verblijf bij de gerenommeerde club in Spakenburg werd niet het succes waarop hij had gehoopt. De aanvaller kwam weinig aan spelen toe. “Het was wel mooi om mee te maken. Een fantastisch team en geweldig publiek.” Na een half jaar werd hij verhuurd aan DOVO in Veenendaal. Hier kreeg hij weer een kans en in de tweede helft van het seizoen vond hij vijf keer het net.

Hooggespannen verwachtingen
Vanwege het revalidatieproces en omdat hij met zijn zwangere vriendin terug naar Leeuwarden wilde, liet Visser zijn contract ontbinden. Hij heeft verschillende wedstrijden van Buitenpost in de voorbereiding en in de competitie gezien. “Ik zie een ploeg met veel energie en de wil om te winnen. Verschillende spelers geven gemakkelijk voor, dat is mooi. Geef me een voorzet en ik creëer een kans”, klinkt het zelfverzekerd. “Wat ik van de hooggespannen verwachtingen van het Buitenposter publiek vind? Alleen maar mooi, ik hou wel van een uitdaging”, aldus de topschutter.

Winnen
De fysiek sterke centrumspits is tweebenig, kopsterk en doelgericht. “Duels winnen, schieten en scoren zijn mijn kwaliteiten.” Wat hij van de komende periode verwacht? “Ik hoop op een mooi seizoen, dat we bovenin de middenmoot meedraaien. Nacompetitie zou mooi zijn. En de beker winnen”, lacht hij. “Nee echt, ik ben fanatiek. Ik wil winnen.”

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024