Complete offday van Buitenpost in Leek: 4-1

Een collectief falen van Buitenpost in Leek leverde zaterdag een 4-1 nederlaag op tegen VEV’67. De goede vorm van de laatste weken was in een keer weg en alle spelers presenteerden onder hun gebruikelijke niveau.

Achterstand
Buitenpost kwam na 25 minuten spelen op een terechte 1-0 achterstand. Hoewel beide ploegen grosseerden in balverlies, kreeg Buitenpost wel degelijk kansen. Nadat Rudmer Loonstra op slag van rust op aangeven van Rolf Dijk voor de 1-1 had gezorgd tegen de betere thuisploeg, hoopten de Blauwkes de wedstrijd nog te kunnen kantelen. Maar VEV had maar een minuut nodig om weer op voorsprong te komen door heel knullig verdedigend werk in de Buitenposter achterhoede.

Tien man
Vijf minuten na de thee liep VEV verder uit en kwam de 3-1 op het scorebord. Buitenpost-trainer René van der Weij greep daarop in door verdediger Wim de Vries te wisselen voor aanvaller Rik Weening. Ook nadat de Leeksters een half uur voor het einde met tien man kwamen te staan, veranderde er niets aan het spelbeeld. Buitenpost drong wel aan, maar er lukte weinig. Sterker nog, in ondertalsituatie wisten de Leeksters in blessuretijd zelfs nog eenmaal te scoren.

Rug rechten
Ondanks de eerste verliespartij dit seizoen blijft Buitenpost op de tweede plek op de ranglijst staan. “Het was een totaal onnodige nederlaag, we hebben verloren van onszelf. We gingen ten koste van persoonlijke fouten ten onder. Het is aan ons om zaterdag tegen Kollum en de week erop tegen Oranje Nassau Groningen onze rug te rechten en te laten zien dat dit een incident was”, aldus Van der Weij.

Lees hier het volledige wedstrijdverslag.