Danny Boersma wint sterk bezet Blauwkes Embassy

Danny Boersma heeft zaterdag het darttoernooi van VV Buitenpost, de Blauwkes Embassy, op zijn naam geschreven. Hij zegevierde door in de finale Jan Dotinga met 4-1 te verslaan en ging dus met de wisselbeker naar huis. De winnaar van de verliezersronde was Dennis Zuidema. Het dubbeltoernooi was een prooi voor Pieter Bos en Dennis Zuidema.

Aan de Blauwkes Embassy deden 36 darters mee. Er werd in de kantine gestreden in een single- en koppeltoernooi waarbij er ook een verliezersronde was in het singletoernooi. Na de loting, iedereen mocht een nummertje trekken uit de felbegeerde wisselbeker, werden zo rond de klok van half zes de eerste pijlen naar het bord gegooid. Uiteindelijk bleek tegen elf uur eerste selectiespeler Danny Boersma de grote winnaar van deze editie van het dartoernooi. De finale in de verliezersronde tussen Dennis Zuidema en Johan Westert was  een spannende partij, waarbij eerstgenoemde met 3-2 aan het langste eind trok. In het koppeltoernooi waren Pieter Bos en wederom Dennis Zuidema te sterk voor Durk de Haan en Marco Plas. De hoogste finish bleek uiteindelijk 115 te zijn en was geworpen door Durk de Haan. Hij nam een dartboard in ontvangst, net als andere prijzen aangeboden door sponsor De Haan Westerhoff. Dank daarvoor! De organisatie, in handen van Pieter Henstra, Ronnes Bloembergen en Sietse Dam, kijkt terug op een zeer geslaagde avond!

De prijswinnaars van de Blauwkes Embassy: v.l.n.r. Johan Westert, Pieter Bos, Dennis Zuidema, Jan Dotinga, Danny Boersma en Durk de Haan. Marco Plas ontbreekt op de foto. Foto: Kees Henstra.