Demonstratietraining OldStars/wandelvoetbal in Kollum

Kom op maandag 12 december in Kollum kennismaken met OldStars voetbal, ook wel wandelvoetbal of walking football genoemd. Het is voetbal gericht op 55-plussers, zowel dames als heren. Hierbij is bijvoorbeeld rennen niet toegestaan, zijn de teams kleiner en wedstrijden korter. Ook al ben je 90 jaar, het is een gezellige manier om lekker in de buitenlucht fit te worden en te blijven! De demonstratietraining is bij vv Kollum en start om 10.00 uur.

Voordelen
OldStars voetbal is een groeiende vorm van voetbal en bewegen, maar in onze regio is het aanbod nog zeer klein. Naast de sociale en psychische voordelen (ontmoeting, gezelligheid, mentale fitheid) kent het ook vele fysieke voordelen. Het heeft positieve effecten op hartgezondheid, bloeddruk, kracht, mobiliteit en lichaamsgewicht. En het mooie is: de kans op blessures is nihil!

Iedereen welkom
De training op het kunstgrasveld wordt verzorgd door Jan Bruin, oud-Cambuur. Tijdens en na deze demonstratietraining wil men onderzoeken of deze vorm van voetbal in een behoefte voorziet. Iedereen uit de hele regio is daarom van harte welkom. Meedoen kan, eerst even de kat uit de boom kijken is ook prima!

Training en wedstrijdje
De organisatie is in handen van vv Kollum met Cambuur Verbindt, het beweegteam van de gemeenten Noardeast-Fryslân en Dantumadiel en studenten sport van de Hanzehogeschool. Om 10.00 uur ‘s ochtends heet wethouder sport Rebecca Slijver de deelnemers/belangstellenden welkom. Na koffie en wat lekkers volgt uitleg over OldStars voetbal. Daarna is de training en een wedstrijdje. Oud-international Johan Zuidema doet de aftrap. Na afloop is er een broodje en een kop soep. Vragen en/of aanmelden: neem contact op met Hans Wietsma, telefoon 06 52 02 65 35.