Drie Blauwkes versterken eerste selectie VV Buitenpost

Het eerste van VV Buitenpost wordt volgend seizoen versterkt door drie bekende gezichten. Wolter Klaas Laanstra en Johan Kaldeway maken de overstap vanuit het tweede. Bartele Roorda komt over van de JO19-1.

“Dit is een leuke stap”, zegt Wolter Klaas Laanstra (22). Dit seizoen was hij een belangrijke speler in de kampioensploeg van VV Buitenpost 2. “Ik heb een paar keer meegetraind met het eerste en merk dat het niveau hoog ligt. Het is een mooie uitdaging. Op alle vlakken moeten er drie tandjes bij.”
Wolter Klaas (beter bekend als Wokkel) is een aanvallend ingestelde back en maakte dit seizoen 11 goals. Op zijn vijftiende maakte hij de overstap van ASC’75 uit Augustinusga naar VV Buitenpost. “Ze zeggen dat ik de stap naar het eerste heb verdiend. Dat is goed om te horen. Ik hoop snel mijn debuut te maken.”

Twee nieuwe keepers
Ook Johan Kaldeway maakt de overstap van het tweede naar het eerste. De 19-jarige doelman verwacht dat hem een leerzaam seizoen te wachten staat. “Het was mijn doel om ooit bij het eerste te komen, maar ik had niet gedacht dat dat zo snel zou lukken”, zegt Johan. “Dit jaar ben ik vooral beter geworden qua meevoetballen. Daar heb ik hard aan gewerkt. Ook volgend seizoen ga ik honderd procent geven.”

Bartele Roorda (19), ook een keeper, stroomt door vanuit de JO19-1 naar de eerste selectie. “Ik heb een lekker seizoen achter de rug met weinig tegendoelpunten. Daarom ben ik erg blij met deze stap.” De JO19-1 liep vorige week op de laatste speeldag het kampioenschap mis. “Toch was het afgelopen seizoen het hoogtepunt van mijn periode in de jeugdopleiding van VV Buitenpost. We speelden leuk voetbal, trainden goed en het was gezellig. Het kampioenschap was ons niet gegund, maar het was een geweldig jaar.”

V.l.n.r.: Wolter Klaas, Johan en Bartele.

Tekst + foto’s: Pier Schotanus

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1