Eerste nederlaag Buitenpost Vr 1

Voor de meiden van Buitenpost Vr 1 stond afgelopen zaterdag de uitwedstrijd bij VEV’67 op het programma. VEV’67 Vr 1 is een ploeg van 2e klasse niveau en werd bij aanvang van het seizoen dan ook gezien als 1 van de kampioenskandidaten. Buitenpost Vr 1 wist dat bij winst het alleen bovenaan zou komen te staan. Door blessures en ziekte reisde Buitenpost Vr 1 echter met een kleine selectie naar Leek. Een talentvolle jeugdspeelster van MO-20 sloot zich bij de meiden aan.

Prachtige gelijkmaker
Buitenpost had in het begin van de wedstrijd moeite met de vele positiewisselingen vanuit het middenveld van het aanvallende VEV’67 en moest al snel de 1-0 incasseren. Naarmate de eerste helft vorderde kreeg Buitenpost meer grip op de wedstrijd. Het kon wat makkelijker tegenhouden en aanvallend meer naar voren spelen. Dat resulteerde in de 39e minuut tot een prachtige gelijkmaker van 1 van onze spitsen 1-1.

Niet oké
Een aantal minuten later negeerde de op de middenlijn staande scheidsrechter een vlagsignaal voor buitenspel van onze grensrechter, waardoor de thuisploeg vlak voor rust op 2-1 kwam. Verliezen van een goed spelend VEV was oké, maar dat dit eventueel op deze manier moest gebeuren, was niet oké.

Topvorm
De 2e helft speelden de Buitenposter meiden met veel passie en inzet, waarbij te zien was dat ze  conditioneel top zijn en technisch/tactisch vaardiger geworden zijn. Met de in topvorm verkerende keepster, bleven de meiden spelen voor een goed resultaat. Helaas lukte het niet om er een verdienstelijk gelijkspel uit de halen.

VEV’67 Vr 1 is een ploeg van 2e klasse niveau. De meiden van Buitenpost laten inmiddels wekelijks zien, dat ze daar dicht tegenaan kunnen spelen. Zo ook afgelopen zaterdag.

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024