Geen competitiewedstrijden in januari

Zoals bekend zijn de coronamaatregelen vanuit de overheid voor de sport verlengd t/m 14 januari 2022. Dit betekent niet trainen na 17:00 uur en geen publiek bij wedstrijden. In overleg heeft de KNVB  nu besloten om gedurende de maand januari 2022 geen competitiewedstrijden te spelen. Zowel het speelweekend van 15 als 22 januari in de categorie A niet zal worden gespeeld. Het is namelijk niet mogelijk om de selecties voldoende fit te krijgen en te houden in aanloop naar de competitieherstart. Versoepelingen zijn eerst noodzakelijk om ’s avonds te kunnen trainen.

In de hoop dat vanaf 14 januari 2022 versoepelingen voor de sport worden doorgevoerd, wil de KNVB de competitie voor de Hoofdklasse herstarten in het weekend van 5 februari 2022.

De focus ligt wat de KNVB betreft op het uitspelen van de competities, eventueel met een aangepaste opzet van de nacompetitie. De opgelopen achterstand in de competities dwingt de bond om te kijken naar een aangepaste speeldagenkalender. Mogelijk ook juni en midweekse inhaalwedstrijden. De KNVB werk hiervoor de scenario’s de komende weken uit.