Geen gebruik platte kar bij kampioenschap

Het gebeurt in veel dorpen. Bij een kampioenschap maakt het elftal op de platte kar een rondrit. Vervoer van kinderen op een wagen is echter verboden. “Een ongeluk zit in een klein hoekje. We moeten de ongelukken niet opzoeken. De KNVB en de politie ontraden de platte kar. Kinderen op deze manier vervoeren is gewoon te gevaarlijk. De KNVB waarschuwt er ook voor dat de eigenaar van de kar of wagen niet verzekerd is bij ongelukken. Daarom heeft ons bestuur besloten de platte kar niet meer toe te staan”, aldus voorzitter Paul Olijve.

“Ons  bestuur kiest voor veiligheid. We hebben een prima alternatief om het kampioenschap te vieren: de huldiging tijdens het familiefeest voor 500 mensen. Want uiteraard willen we de kampioenen wel flink in het zonnetje zetten!”