Geen trainingen op het C-veld

Er zijn een paar verzoeken binnengekomen om op het C-veld te trainen. Dit is (behalve voor een aantal toegewezen teams zoals begin dit seizoen bepaald is) niet toegestaan. We willen dit veld goed houden om zaterdags onze wedstrijden te kunnen spelen. Het hoofdveld is nog slechts bespeelbaar voor pupillen en C-junioren voor de komende weken, waardoor de belasting voor de andere velden groot is.

Kunstgrasveld
Een paar teams hebben aangegeven niet op het kunstgrasveld te willen trainen deze week. Wij hebben hier begrip voor. Gevolg hiervan is echter dat er dan vaak maar één keer getraind kan worden. Voor de 2e training mag dus niet uitgeweken worden naar het C-veld.

Overleg
Aanstaande woensdag heeft het hoofdbestuur opnieuw een overleg ingepland om de situatie rondom het kunstgrasveld te bespreken. Maandag 10 oktober staat er een overleg ingepland tussen de KNVB, het RIVM en de VSG (Vereniging Sport en Gemeenten). Wij wachten dit overleg af om te kijken of er nog inzichten of standpunten veranderen voor het advies wat afgelopen week is gegeven door de KNVB, RIVM en gemeente: dat het bespelen van velden met granulaatkorrels (zoals bij ons het geval is) geen gezondheidsrisico’s oplevert.

Zorg geuit
Afgelopen week hebben wij als bestuur intensief overleg gehad met de gemeente Achtkarspelen en met de KNVB. Hierbij hebben wij onze zorg geuit en er op aangedrongen om druk uit te oefenen om op korte termijn met de resultaten van het onderzoek te komen waar het RIVM mee bezig is.

Het hoofdbestuur