Grote opkomst darttoernooi VV Buitenpost

In een bomvolle kantine van voetbalclub Buitenpost is zaterdagavond 4 maart Stefan Wijmenga uitgeroepen tot winnaar van de 16e Vrieservice Blauwkes Embassy. Het darttoernooi trok maar liefst 42 deelnemers. De spannende wedstrijden werden gespeeld onder het toeziend oog van veel publiek.

Onder de deelnemers, clubleden en supporters, waren opvallend veel jeugdleden. De halve finale enkels werd gespeeld tussen Stefan Wijmenga en Ronnes Bloembergen, die door eerstgenoemde werd gewonnen. In de andere halve finale nam Floyd Tjeerdsma het op tegen Dirk Rinze Pilat. Deze partij was een prooi voor laatstgenoemde. In de finalepartij werd Dirk Rinze Pilat met 3-0 door Stefan Wijmenga verslagen. In de dubbelfinale nam het duo Jan Douma en Rudi Stuursma het op tegen Kees Henstra en Ronnes Bloembergen. Het tweetal Douma/Stuursma wist deze partij met 3-0 te winnen. Tijdens het toernooi was Johan Westert verantwoordelijk voor de hoogste finish van 95.

Wisselbeker
De winnaar van de hoogste finish ging naar huis met een officieel dartbord, de overige winnaars ontvingen een waardebon. Voor Stefan Wijmenga was er uiteraard de grote wisselbeker. De organisatie van het darttoernooi was in handen van Kees Henstra en Ronnes Bloembergen. Het toernooi kwam mede tot stand door hoofdsponsor Vrieservice uit Drachten en de Club van 100 van VV Buitenpost.

Stefan Wijmenga Jan Douma en Rudi Stuursma