Herman Alberts gaat door als trainer Vrouwen 1 VV Buitenpost

Herman Alberts uit De Westereen gaat komend seizoen door als trainer van de voetbaldames van VV Buitenpost. Zowel de spelersgroep als het bestuur zijn blij dat hij een jaar bijtekent. “Ik heb een goede klik met de groep, de sfeer is prima en we staan er knap voor in de competitie. Dus het voelt goed om het contract te verlengen”, aldus Alberts.

In het begin van het seizoen was het even puzzelen voor de 33-jarige Westereender met een voor hem  compleet nieuw team. “Gelukkig kreeg ik tips van de leidsters Jeannette Pol en Els de Graaf, zij zijn al heel lang bij de groep betrokken.” Alberts is tevreden dat zijn team goed voetbal heeft laten zien en bijvoorbeeld van een angstgegner met liefst 5-1 wist te winnen. Pech is dat er twee langdurig geblesseerde speelsters zijn. Inmiddels voelt de trainer zich goed thuis bij de Blauwkes. “En het is gezellig op De Swadde”, lacht hij.