Hessel en Harmen Symen samen aan het roer bij JO13-1

Met ingang van het seizoen 2023-2024 gaat het jeugdtrainersduo Hessel Turkstra en Harmen Symen Elsenga samen aan de slag als trainer/coach van Buitenpost JO13-1. Beide jonge en ambitieuze jeugdtrainers zijn nu assistent-trainer/coach. Hessel Turkstra van JO13-1 en Harmen Symen Elsenga is in dezelfde functie actief bij JO12-1.

Hessel Turkstra is al enkele seizoenen actief als jeugdtrainer op sportpark De Swadde. Op dit moment is Hessel de assistent van Folkert de Boer bij de JO13-1. De 19-jarige Turkstra heeft geen moment getwijfeld om het aanbod aan te nemen. “Voor mij is het sportief als jeugdtrainer een stap omhoog. Ik ben nu, op papier assistent van Folkert, maar wij doen eigenlijk alles samen. Ook sta ik zo nu en dan alleen als trainer van de JO13-1 op het veld.”
Hessel is zelf ook nog actief als tweede doelman bij de eerste selectie en heeft daar ook zijn ambities. “Ik weet dat het heel moeilijk is om Kevin van der Meulen eruit te spelen, maar ik kan samen met Eelze Spinder heel veel leren van de ervaren doelman.”

Samenwerking
Harmen Symen Elsenga is ook een jongen van de club. Bij de Blauwkes is Harmen al jarenlang speler. Hij heeft de gehele jeugdopleiding doorlopen en is nu actief als speler van de tweede selectie. Als jeugdtrainer is hij ook al enkele seizoenen actief en nu rechterhand van de zeer ervaren jeugdtrainer Wijtze van der Meer bij JO12-1. “Ik krijg alle vertrouwen van Wijtze en van hem heb ik de afgelopen seizoenen veel geleerd op het gebied van het trainen van een jeugdteam.”
De eveneens 19-jarige Elsenga is onder andere samen met Hessel Turkstra op vrijdagmiddag actief bij de Voetbalschool van SC Cambuur. “Bij Cambuur doe ik ook trainingen samen met Hessel en daarom zie ik het helemaal zitten om deze samenwerking ook op te pakken bij onze eigen club.”