Jarno Westerhof voegt zich bij VV Buitenpost

In de voorbereiding op het nieuwe seizoen doet Jarno Westerhof (25) mee bij VV Buitenpost. Hij sluit definitief aan als dat goed bevalt. Westerhof maakte in totaal 97 goals in het shirt van VV Opende. Met die club werd hij afgelopen seizoen kampioen in de vierde klasse.

“Buitenpost is een leuke dorpsclub die op hoog niveau wil spelen. Ik ken al veel spelers omdat ik ook bij Futsal Buitenpost speel”, zegt Westerhof. Afgelopen seizoen leverde hij op het veld een belangrijke bijdrage aan het kampioenschap van Opende. Met 23 goals werd hij clubtopscorer. “Het was een ongelooflijk seizoen. We hadden een echt vriendenteam en verloren maar één wedstrijd.”

Binding
Westerhof stond vaak in de belangstelling van andere clubs, maar voelde weinig voor een overstap vanwege een gebrek aan binding. “Hier is dat anders”, zegt hij. “Dat komt omdat ik hier al voetbal in de zaal en omdat ik veel familie heb uit Buitenpost. Dat heeft een belangrijke rol gespeeld in mijn keuze.” Afgelopen seizoen speelde de tweebenige Westerhof vooral als aanvallende middenvelder, maar hij kan ook in de voorhoede uit de voeten. “We gaan eerst de voorbereiding afwachten, maar daarna wil ik natuurlijk zoveel mogelijk spelen en belangrijk zijn voor het team. Mijn scorend vermogen is een wapen dat goed gebruikt kan worden.”

Tekst & foto: Pier Schotanus