Jeugdopleiding VV Buitenpost krijgt financiële boost

Alle jeugdtrainers van VV Buitenpost zijn bij de start van het nieuwe voetbalseizoen in het nieuw gezet. Dit is mogelijk gemaakt door De Haan Westerhoff, hoofsponsor van de club. Daarnaast heeft het bedrijf in binnen- en buitenzonwering ervoor gezorgd dat er wordt geïnvesteerd in de kwaliteit van de jeugdtrainers. Door een financiële boost van De Haan Westerhoff wil de vereniging de jeugdopleiding naar een nog hoger plan tillen. “Er zal (nog) meer tijd en inspanning worden gevraagd van onze grote groep jeugdtrainers. We organiseren meer trainingen en ook zal er (nog) meer aandacht zijn voor interne en/of externe scholing”, aldus hoofdjeugdopleiding Wietse van der Veen.

Belang jeugdopleiding
De Haan Westerhoff is al jarenlang hoofdsponsor van VV Buitenpost. Op de vraag waarom het bedrijf specifiek de jeugdopleiding financieel steunt, wijst directeur Paul Olijve op het belang ervan. “Onze club is goed bezig, maar met deze financiële injectie wil ik laten zien dat een goed georganiseerde jeugdopleiding zeer belangrijk is om een voetbalvereniging zoals deze bloeiende te houden. Daarnaast wordt ons bedrijf vaak in verband gebracht met het 1e elftal dat, voor een dorpsclub zoals VV Buitenpost, op een hoog niveau actief is. Ons vlaggenschip en eigenlijk ook de andere seniorenteams, kunnen alleen renderen wanneer de basis goed is. De bedoelde basis wordt gelegd bij onze jeugdopleiding. Daarom deze (extra) investering bij de jeugdafdeling.”

Jeugdtrainers
Naast een vaste groep gediplomeerde jeugdtrainers, is er ook dit voetbalseizoen weer ruimte voor jeugdtrainers in opleiding. Deze startende jeugdtrainers kunnen het hele voetbalseizoen rekenen op goede begeleiding en ze krijgen de tijd en ruimte om zich te ontwikkelen. Het voetbalseizoen 2022-2023 voor de jeugd gaat op de 1e zaterdag in september volledig los.

Foto: Binne-Louw Katsma

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost