Jeugdteams gaan starten met circuittraining

Met ingang van het komende voetbalseizoen gaan de jongste voetbaltalenten van VV Buitenpost starten met circuittraining. Deze circuittrainingen worden gegeven op de vrijdagmiddag en zijn bedoeld voor de leeftijdsgroepen JO8, JO9, JO10 en JO11-2. De keuze wordt gemaakt om verschillende reden. De voornaamste reden is dat onze jeugdige toppers extra aandacht krijgen van verschillende jeugdtrainers. Deze jeugdtrainers krijgen de oefenstof aangereikt van een gediplomeerde jeugdtrainer. Marc Lourens gaat deze trainingen namelijk voorbereiden. Marc zal samen met hoofdjeugdopleiding Wietse van der Veen de jeugdtrainers begeleiden en aansturen. Zo wordt er niet alleen geleerd bij de jeugdspelers, maar ook de jeugdtrainers kunnen zich nog beter ontwikkelen. Door de keuze om deze leeftijdsgroepen op de vrijdagmiddag te laten trainen wordt er ook ruimte gecreƫerd door de week op de trainingsvelden. Doordat er steeds meer jeugdteams komen bij VV Buitenpost is het bijna niet meer mogelijk om alle jeugdteams door de week op een geschikt tijdstip, onder goede omstandigheden te laten trainen.

Ontwikkeling van een jeugdspeler
Plezier en beleving zijn de basis van de ontwikkeling van een jeugdspeler. Dit is dan ook een van de uitgangspunten bij alle jeugdtrainingen bij VV Buitenpost. Tijdens de circuittrainingen krijgen de kinderen verschillende onderdelen uit het complete pakket voetbal aangereikt. De volgende onderdelen worden in de trainingen behandeld: dribbelen en drijven, passen en trappen, loop- en coƶrdinatie, verwerken van de bal en tot scoren komen. Daarnaast worden op verschillende momenten Partijspelen aangeboden. Het hebben van veel balcontacten is uitermate belangrijk voor de ontwikkeling van het balgevoel. Dit balgevoel is nodig om in de wedstrijden enig structuur in het spel te krijgen. De circuittraining is wekelijks vanaf vrijdag 6 september.

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024