Jeugdtrainers geslaagd voor UEFA C Youth

Tijdens de aftrapbijeenkomst voor jeugdtrainers van VV Buitenpost is deze week aandacht besteed aan het behalen van het diploma van de Opleiding UEFA C Youth. Halbe Elsenga en Jornt Henstra werden daarin in het zonnetje gezet. Zij volgden afgelopen voetbalseizoen de jeugdtrainersopleiding en behaalden in juni hun eerste trainersdiploma. “Onze club is hier blij mee. Voor de jeugdopleiding heeft het volgen van een trainersopleiding zeker meerwaarde”, zegt hoofd jeugdopleiding Wietse van der Veen.

Buitenpost steekt veel tijd in het begeleiden van (beginnende) jeugdtrainers. De club biedt ook de mogelijkheid om een opleiding op het gebied van voetbaltraining te volgen. Begin volgende maand zijn er liefst 12 (beginnende) jeugdtrainers die de opleiding Pupillentrainer VC1 via de KNVB gaan volgen. “Onze club promoot het volgen van een jeugdtrainersopleiding en faciliteren dat ook. Ook bieden wij (beginnende) jeugdtrainers een stageplek binnen onze jeugdopleiding. De stagiair hoeft niet per se lid te zijn van onze club” aldus Van der Veen, die blij is met het aantal trainers die een opleiding doen.

Op de foto:  hoofd jeugdopleiding Wietse van der Veen overhandigt een bon aan de gediplomeerde jeugdtrainer Jornt Henstra. Halbe Elsenga was afwezig.

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024