Jeugdtrainingen maandag 4 mei weer los

Vanaf maandag 4 mei gaan we weer los met de jeugdtrainingen bij VV Buitenpost! We moesten even wachten op groen licht van de gemeente Achtkarspelen, en die toestemming is er nu.

De jeugd staat te popelen om weer te voetballen. Als VV Buitenpost willen wij de jeugdtrainingen t/m 18 jaar graag aanbieden tot het einde van het voetbalseizoen, 1 juni. De trainer geeft de trainingsdagen en -tijden door. Vorige week besloot de overheid dat vanaf 29 april kinderen t/m 12 jaar (t/m O 12) onder begeleiding weer mogen sporten in groepsverband. Voor jeugd van 13 t/m 18 jaar (O13 t/m O19) is dit ook toegestaan, maar dan met 1,5 meter afstand ertussen.

Vrijwillig trainen
Deelnemen aan de trainingen is uiteraard vrijwillig. Voel jij je er niet prettig bij, of wil je het als ouder/verzorger niet, dan hoef je je niet bezwaard te voelen om niet mee te doen aan de trainingen. Hierbij het dringend verzoek om dit dan tijdig te melden je leider.

Richtlijnen en protocollen
Om het sporten conform de RIVM-richtlijnen en KNVB-protocollen mogelijk te maken, zijn we volop bezig de juiste randvoorwaarden te scheppen, bijvoorbeeld:
– ouders mogen niet verder komen dan het parkeerterrein
– kleedboxen en kantine zijn gesloten;
– thuis douchen;
– hygiënemaatregelen;
– looproutes;
– trainingstijden en veldindeling;
– informatieborden;
– bij klachten zoals koorts, hoesten of verkoudheid geldt ook voor kinderen nog steeds: blijf thuis!
– voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop.

Looproutes en hygiënemaatregelen
De trainingen vinden plaats op het kunstgrasveld en het D-veld. Volg de looproutes, de aangegeven verzamelplaatsen en maak gebruik van de hygiënemaatregelen. Bekijk daarvoor dit document (pdf):
vvBuitenpost_Route

Naast de 1,5 meterregel heeft de KNVB protocollen opgesteld voor trainers, spelers en ouders. Deze zijn hier te lezen (pdf):
knvb-amateurvoetbal-jeugdprotocol–spelers
knvb-amateurvoetbal-jeugdprotocol-ouders
knvb-amateurvoetbal-jeugdprotocol-trainers

Lees ook de spelregels om weer veilig samen te sporten (pdf):
sportprotocol-poster-sporters-lr
sportprotocol-poster-ouders-lr

Buiten de trainingstijden om blijft ons sportpark vanwege de coronamaatregelen gesloten! Dus een herhaalde oproep aan iedereen: niet voetballen op De Swadde!

Alvast bedankt voor de medewerking en veel trainingsplezier!

Het jeugdbestuur