Jornt Henstra nieuwe trainer JO12-1

Jornt Henstra (18) is de nieuwe trainer/coach van Buitenpost JO12-1 voor het seizoen 2023/2024. De jonge en zeer ambitieuze jeugdtrainer staat nu nog voor de groep van JO11-1. Hij is daarnaast assistent-trainer bij JO17-1 en ondersteunt hoofdcoach Halbe Elsenga.

Op de vraag waarom hij de keuze heeft gemaakt om met een pupillenteam aan de slag te gaan, zegt Jornt eerlijk: “Ik had graag training willen geven aan een standaard juniorenteam. Helaas is dat het komende voetbalseizoen niet mogelijk. Ik heb geduld en wil wel graag prestatief bezig zijn. Met dit JO12-team is dat mogelijk. Ik ken deze jongens vrij goed en in dit team zit echt progressie. Daarom ben ik heel blij met deze mogelijkheid. Het trainen en coachen van een standaard juniorenteam bij Buitenpost komt nog wel voor mij.”

Opleiding
Dit seizoen is Jornt Henstra gestart met de Opleiding UEFA C Youth via het CIOS Heerenveen/Leeuwarden. De 18-jarige hoopt deze maand zijn opleiding met succes te beëindigen.  “Ik moet nog een aantal opdrachten maken. Het praktijkexamen doe ik komende week bij onze club. Als dit met een voldoende wordt beoordeeld, ben ik positief over het behalen van deze opleiding”, aldus de positief ingestelde jeugdtrainer.

Staat altijd klaar
De club is zeer tevreden over het functioneren van de jonge trainer. Naast het trainen en coachen van een pupillenteam, staat Henstra ook altijd klaar om mee te helpen aan de verschillende voetbalactiviteiten die bij VV Buitenpost worden georganiseerd.