KNVB-voetbalfestival zeer geslaagd

In het kader van het Nationale Voetbalweekend organiseerde VV Buitenpost vrijdagmiddag het KNVB-voetbalfestival. Ruim 100 jeugdspelers in de leeftijd van 6 – 12 jaar waren naar de club gekomen om voetbalplezier te beleven. Er waren in totaal 11 (voetbal)onderdelen uitgezet. Leuke en variërende onderdelen zoals interactieve pionnen, smartgoals, 7-ballenspel, skillgame, voetbaldarts, de snelheidsmeter en het gatenzeil. Tussendoor konden de pupillen op een opblaasveld partijtjes spelen. Dit leverde voor velen grote hilariteit op.

Ondanks de warme omstandigheden bleven de jeugdige voetballers voetbalplezier maken, uiteraard voorzien van voldoende drinken. De organisatie en begeleiding was in handen van een grote groep vrijwilligers en jeugdtrainers. ‘Voor het slagen van dit voetbalevenement zijn vele handen nodig’, zei hoofd jeugdopleiding Wietse van der Veen. ‘Zonder de inzet van deze groep jeugdtrainers en vrijwilligers is het organiseren van deze voetbalactiviteit niet mogelijk.’ Na afloop kregen de vermoeide jeugdspelers nog een lekkere traktatie uitgereikt namens de club van 100.