Langs de lijn is het ‘s ochtends rookvrij

Langs de velden van VV Buitenpost wordt ’s ochtends niet gerookt. Dat beeld is iedere zaterdag zichtbaar. Alleen bij de rookzuil zijn rokers te vinden. In november 2017 heeft het bestuur besloten dat het voetbalterrein voortaan ’s ochtends rookvrij is. Het bestuur is tevreden dat vrijwel iedereen zich hieraan houdt.

Normaal
Sporten is gezond, terwijl (mee)roken schadelijk is voor de gezondheid. Daarom vraagt het bestuur aan iedereen het sportpark tot het middaguur rookvrij te houden. Dan zijn er veel kinderen op het terrein. Hiermee wil VV Buitenpost de jeugd het goede voorbeeld geven en ze beschermen tegen de verleiding van roken. Namelijk: zien roken, doet roken. Het bestuur constateert dat bij VV Buitenpost het niet-roken langs de velden ’s ochtends inmiddels normaal is.