Lucas Woudenberg te gast bij training JO8-jeugd

Sinds afgelopen november assisteert SC Heerenveen-linksback Lucas Woudenberg bij de jeugdtrainingen van vv Buitenpost. Hij heeft inmiddels bijna alle teams een bezoekje gebracht, en afgelopen donderdag 8 maart was het de beurt aan onze JO8-1,2 en 3.

Van te voren werden de ouders via WhatsApp al ingelicht over het bezoek van een ‘special guest’, maar er werd nog geen naam genoemd. Vol verwachtingen kwamen 22 dolenthousiaste voetballertjes rond een uur of 4 ’s middags het kunstgrasveld van sportpark De Swadde oprennen. Waar sommigen hem herkenden van zijn doelpunt van vorige week, wisten anderen niet wie het was.

Na een klein voorstelrondje kon er begonnen worden met trainen. Er werd gestart met een dribbeloefening, waarbij Lucas al de nodige tips kon geven. Toen het tijd was voor een estafette-spelletje, was Lucas erg bezig met het motiveren van één teampje. Niet geheel onverwacht won dit team dan ook de estafette, Lucas Woudenberg bewees dus meteen al zijn toegevoegde waarde!

Vervolgens was het tijd voor een spelletje kop-vang, waarbij iedereen in een grote kring ging staan. Lucas gooide de bal aan en riep ‘koppen!’ of ‘vangen!’, waarbij je het tegenovergestelde moet doen. Dus als Lucas ‘koppen!’ riep, moest men de bal vangen, en vice versa. Een vaste prik in de training van de JO8, en elke keer druipt het plezier er weer van af. Nick Douma was dit keer de gelukkige winnaar!

Na een grote gezamenlijke groepsfoto, werd de training afgesloten met partijtjes 3vs3, 4vs4 en 5vs5, waar Lucas ook weer de nodige tips uitdeelde. De bewondering straalde van de gezichten van onze kleine toppers af, waardoor er een prachtige sfeer was op deze donderdagmiddag. Al met al een toptraining! De trainers van JO8 willen Lucas Woudenberg enorm bedanken, en hopen wij hem gauw weer eens aan te treffen bij de training!

Meer foto’s via deze link: https://www.facebook.com/BinneLouwKatsmaPhotography/posts/1787653964611208