Marcel Hiemstra aan de slag als assistent-trainer

Marcel Hiemstra start komend seizoen als assistent-trainer bij VV Buitenpost. Hij gaat hoofdcoach Willem Brouwer ondersteunen. De 45-jarige inwoner van Opende volgt Wietse van der Veen op bij de Blauwkes. Wietse blijft bij de club actief als hoofd jeugdopleiding. Marcel kijkt uit naar de trainingen en wedstrijden in de hoofdklasse. “Het mag wat mij betreft zo snel mogelijk beginnen.”

Enthousiast
Marcel Hiemstra is negen jaar hoofdtrainer geweest bij achtereenvolgens Sumar, Eastermar, Niekerk en Opende. Bij deze laatste club in zijn woonplaats stond hij drie seizoenen aan het roer en was hij ook de opvolger van Wietse van der Veen. “Vorig jaar heb ik besloten een sabbatical te nemen. Achteraf een goede beslissing, want voetbal in coronatijd is natuurlijk helemaal niet leuk.” Onlangs werd hij door zijn kennis Willem Brouwer benaderd voor de functie van assistent-trainer. “Voor mij een nieuwe rol, maar Willem heeft mij ervan overtuigd dat ik een volwaardige trainer word die ook met hem moet gaan klankborden”, aldus Marcel. “Ik werd gedurende het telefoontje steeds enthousiaster en na een gesprek op de club was ik er snel uit.”

Kans
Buitenpost is geen onbekende vereniging voor Marcel. Zijn zoon speelt er in de JO15. “Hij had ambities om hogerop te voetballen. Ik weet dat Buitenpost prima bezig is met de jeugdopleiding, waarvoor Wietse goed werk levert. En er hangt op de club altijd een gemoedelijke sfeer.” Hij prijst zich gelukkig dat hij bij een hoofdklasser mag gaan werken. “Ik had niet kunnen bedenken dat dit op mijn pad zou komen. Deze kans moest ik pakken. Het lijkt me geweldig om op dit hoge niveau naast de ervaren Willem aan de slag te gaan.”